Frida Edman blir ny mässansvarig på Meg - Mediedagarna i Göteborg. Läs på webben
1448 MEG Bizwizard huvud 16 Press
14 april 2016
2012 frida pressbild
Foto: Pressbild
Frida Edman ny Meg-ansvarig
Frida Edman blir ny ansvarig för Meg – Mediedagarna i Göteborg. Att skapa en brygga mellan de etablerade och de nya företagen blir en viktig uppgift inför Meg 2017.

– Meg har under fem år etablerats som den viktigaste mötesplatsen för mediefrågor. I år gav vårt fokus på branschbesökare effekt och såväl stora medieföretag som många startups var på plats. Vi är glada att nu få presentera Frida Edman, som ny ansvarig för Meg. Med sin bakgrund som affärsutvecklare på Bok & Bibliotek kommer hon att kunna leda arbetet så att Meg utvecklas tillsammans med denna snabbt föränderliga bransch, säger Maria Källsson, vd Bok & Bibliotek i Norden AB.

Frida Edman är sedan 2013 affärsutvecklare på Bok & Bibliotek, som driver bl a Meg och Bokmässan. Hon har tidigare varit marknadschef på Lin Education.

– Jag är otroligt stolt över förtroendet att få ta Meg till nästa nivå tillsammans med teamet och partners. Det finns potential i att stärka Meg ytterligare, med mod och engagemang kan vi bli än mer relevanta för mediebransch, näringsliv och akademin, säger Frida Edman.

Hela mediebranschen samlades på Meg16
Hela mediebranschen samlades i förra veckan på Meg16 – Mediedagarna i Göteborg. I år var Meg extra stort då även Grävseminariet och Marknadschefsdagarna arrangerades parallellt.

Närmare 200 talare, som alla påverkar dagens medielandskap, medverkade i Megs seminarier och scenprogram. Bland de internationella namnen kan nämnas Qichen Zhang som ska utveckla BuzzFeed globalt, en av Europas främsta krigskorrespondenter Janine di Giovanni, Googlechefen Madhav Chinnappa, Andrew Morse, executive vice president, general manager CNN Digital Worldwide och Rowan Barnett, senior director Twitter.

Initiativtagarna till Meg vid sidan av Bok & Bibliotek - TU och MedieAkademin – samt SVT, Sveriges Radio, MTM, Mynewsdesk, Göteborgs universitet, MAQS Advokatbyrå och Nordiska Ministerrådet/Nordiska Rådet var några av årets programpartners.

Nytt samarbete – Mediepodden
Under Meg16 lanserades också Mediepodden, där Meg är partner. Den drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom, två av Sveriges mest etablerade medieanalytiker, och kommer med start den 15 april att avhandla aktuella mediefrågor varje vecka. 
– Jag är oerhört glad att Emanuel Karlsten och Olle Lidbom ger oss denna möjlighet. För oss blir det ytterligare ett steg i att växa som Sveriges viktigaste arena för mediefrågor, säger Frida Edman.

Mer information om Meg finns på www.meg.se
Följ också Meg på FacebookTwitter och Instagram.

För frågor kontakta:
Joanna Wahlsten, presskontakt Meg
Tel: 031-708 84 13, 0701-61 68 40
E-post: press@meg.se
Meg är Sveriges viktigaste mötesplats för mediefrågor. Här möts mediebranschens beslutsfattare och aktörer. Förutom ett högkvalitativt seminarieprogram består Meg av ett öppet program och en mötesdel kallad MegOpen. Initiativtagare är Bok & Bibliotek, MedieAkademin och TU.