Videochefen på Vox Medias nyhetskanal Vox, Joe Posner, kommer till Meg 27-28 september. Han berättar då om hur Vox ser på nyheter och video i ett vilt politisk klimat och vilka utmaningar som syns vid horisonten för alla som vill jobba med rörlig bild.
Joe Posner visste redan från början att han inte ville kopiera de traditionella tv-kanalernas nyhetssändningar. Rena intervjuer och nyhetsuppläsare förbjöds. I dag har Vox runt 350 miljoner visningar på YouTube och nästan 1,9 miljoner prenumeranter som hela tiden blir fler.
Precis som för många andra mediehus blir det rörliga materialet på Facebook allt viktigare för Vox och där är de enormt framgångsrika. Deras intervju med den dåvarande presidenten Barack Obama i januari sändes live till över två miljoner tittare på Youtube och Facebook. Nyligen lanserade de serien Strikethrough som lösningsfokuserat berättar om utmaningar att bevaka Trump-administrationen.
– Vox är en unik röst i det globala medielandskapet. Vi är självklart väldigt stolta att Posner kommer till Meg17 och vi har alla mycket att lära av deras arbetssätt, säger Frida Edman, ansvarig för Meg.
För frågor kontakta: Joanna Wahlsten, presskontakt Meg Tel: 031-708 84 13, 0701-61 68 40 |