Hogia och Kivra inleder välgörenhetssamarbete Webbversion
Vi närmar oss den 25 maj då GDPR börjar gälla och med anledning av det har vi uppdaterat det avtal som beskriver Hogias hantering av personuppgifter i egenskap av personuppgiftsbiträde för våra kunders räkning, det så kallade personuppgiftsbiträdesavtalet.

Du hittar avtalet här »

Vidare släpper vi under maj månad nya GDPR-anpassade versioner för både HR- och ekonomiprodukterna. Håll utkik på Kundtorget!

Apropå Kundtorget vill jag också passa på att påminna dig om att uppdatera era kontaktuppgifter under Mina sidor, då vi är angelägna om att bara ha aktuella kontaktuppgifter. Det är också på Kundtorget du hittar ditt avtal med oss, vilka tjänster som ingår och vilka tilläggstjänster vi erbjuder.

Peter Törnqvist
Kundchef, Hogia El & VVS System


Hogia och Kivra inleder välgörenhetssamarbete
Hogia och Kivra har tillsammans startat ett välgörenhetssamarbete, Pay IT forward, där vi samverkar för att donera pengar till välgörande ändamål. Först ut är IT for Children, en ideell organisation som erbjuder skolbarn i Ghana gratis tillgång till datorer, internet och IT-undervisning. Läs mer om Pay IT forward »

Pay IT forward är ett led i det samarbete som Hogia och Kivra har när det gäller den gemensamma tjänsten för företag som vill distribuera lönespecifikationer digitalt och säkert. Läs mer om Hogia MyPayslip »
Konsten att ge rätt lön till rätt person i rätt tid
Hur ser er löneprocess ut? Hur ser er hantering för insamling av data ut och hur påverkar de anställdas rutiner löneprocessen? En effektiv löneprocess minskar felkällor, frigör tid i organisationen och skapar ett bättre arbetsklimat för både medarbetare och lönespecialist. Genom att ta hjälp av en av våra erfarna konsulter kan du få en kartläggning av befintliga processer, samt förslag på hur du kan förbättra dem och undvika flaskhalsar i flödet.

Läs mer om konsultation av löneprocessen »
Förlitar du dig fortfarande på lösa lappar?
Hur mycket tid lägger du på att få ordning på dina noteringar? Att ändra ditt arbetssätt är enklare och gynnar din verksamhet mer än du tror, även om din firma är liten.

Tommy Winqvist på elfirman Winqvist El i Hallaryd har än så länge endast en anställd montör, men har redan valt att satsa på en digital lösning för hantering av bland annat arbetsordrar. "Jag tänkte tidigt att jag ville ha ett system som skulle kunna följa med över tid, som skulle fungera bra även när jag har fler anställda och som tar hand om allt ifrån arbetsordrar och material till tid och tidsedlar."

Läs mer »
Effektivisera ditt bokslutsarbete med rätt systemstöd
Nu är Hogias seminarium Det digitala bokslutet ute på turné i hela Sverige. Välkommen på en kostnadsfri frukost eller lunch där du samtidigt får reda på hur rätt systemstöd spar tid, skapar spårbarhet och en tydlig struktur både för dig och revisorerna. Oavsett vilket ekonomisystem du har! Vi ses!
Anmäl dig här
Behöver du mer tid för att dagarna ska gå ihop?
Anställdas önskemål om flexibilitet och möjlighet till distansarbete är inget nytt men behovet och kraven har aldrig varit större. Men med fler som arbetar på distans behöver arbetsgivare samtidigt täcka upp med en säker IT-drift. Att förlora data genom en virusattack eller datorkrasch kan bli förödande för verksamheten. Hanna Reilly jobbar dagligen med frågor kring IT-säkerhet och berättar här om fördelarna med att välja en molnbaserad lösning.

Läs mer »

Vill du veta mer om IT-säkerhet och molnbaserade driftlösningar? Kontakta Hanna Reilly på tel 0303-662 10 eller hanna.reilly@hogia.se
Avanmälan