Inbjudan till träff i Höör 7 februari Webbversion

Efter majmötet i Höör var slutsatsen att vi alla vill fortsätta ses för att ta del av varandras erfarenheter. Under hösten har vi pratat med Maria Lindblom på Tourism in Skåne för att skapa ett kluster för oss som arbetar operativt från det offentliga. Nu drar vi igång.

Tillsammans bjuder vi in till ytterligare en träff där vi vill samverka för att positivt stärka utvecklingen av destinationen Skåne genom effektivare offentliga leveranser. 

Vi samarbetar på djupet i de frågor som är viktiga att adressera utifrån omvärldens förändring, företagens behov och kommunernas förutsättningar.


Varmt välkomna hälsar 

Mia i MittSkåne & Emma i Helsingborg
Anna i Malmö & Maria från Tourism in Skåne!

FÖRSTA MÖTET 2019

Tors 7 feb kl. 8.30-12.00 i Höör

Fika kl. 8.30 
Lunch på Höörs Gästis kl. 12-isch för de som önskar (på egen bekostnad)


ANMÄLNINGSKNAPP LÄNGRE NER

Sharing is caring ❤
Har du ett exempel på best practice du vill dela med dig av? 

Eller står du inför en utmaning och undrar hur andra har gjort med samma fråga?

Kanske genomfört en förändring och har värdefulla insikter där du vill dela med dig av de misstag som gjordes?
Meddela i anmälan vad du vill ta upp och kanske dela med dig av. Agendan skickas ut före mötet.

Vi tänker oss ett enkelt mötesformat med 20 minuters presentation och diskussion för fyra till fem spår.


Ni som fått detta mail står med på sändlistan för Chefsnätverket samt några tillägg.
Tillsammans sätter vi agendan


Anmäl dig senast 31 jan
Finns det någon mer som borde få dessa inbjudningar?

Maila Mia: maria.klitte@visitmittskane.se

Senast anmälan om vem som kommer, allergier etc. samt de som vill äta lunch, på egen bekostnad, på Höörs Gästis.
Jag anmäler mig till mötet i Höör 7 februari
Tidigare 
frågeställningar

Ledutveckling i Skåne
Exempelvis göra gemensamma projekt och dela med oss av erfarenheter av arbetet med markägare.

Turistbyråer som knytpunkter
Möjligheten av att använda oss av varandras turistbyråer där de finns kvar, där de kan bli anknytningspunkter och en plats att marknadsföra hela Skåne på.

Samverkan kring marknadsföring
Att samverka kring marknadsföring nationellt och tillsammans kan hitta vilka kanaler som ger mest och sätta olika tematiska spår. Detta då Tourism in Skåne helt fokuserar på den internationella marknaden och staycation är en viktig bas för våra företag.
Framtagning av statistikunderlag 
Vi pratade om statistikunderlag där Malmö, Helsingborg och Kristianstad tillsammans med andra destinationer har gått samman för att mäta mer mjuka värden, upplevelser och värdskap via ett bolag. Dvs kvalitativa mätetal- NPS, net promotor score- nöjd kund. 

Malmö och Helsingborg kommer att sammanställa frågor så att vi andra destinationer och kommuner kan ta del av dessa. På så sätt kan vi börja att gemensamt ställa samma frågor till besökare för att analysera resultat och arbeta vidare. Vi pratade om att påverka Visita och Claes för att stötta oss i statistikfrågan.