Vad gäller vid rapportering av tjänste- respektive privatmil beroende på vilken drivmedelsregel ditt företag använder? Var gäller ditt drivmedelskort? Hur spärrar du kortet?
När måste jag senast rapportera mina tjänstemil? Har du fått drivmedelskort till din tjänstebil via din arbetsgivare är det troligt att du ska rapportera in dina körda tjänstemil till oss. Du ska ha fått information om detta i samband med att du fick ditt kort.
Om ditt företag har drivmedelsregel Delat Drivmedel måste du rapportera in dina körda tjänstemil senast den tredje arbetsdagen nästkommande månad för att rapporten ska komma in i tid för vår fakturering. Läs mer här
Om ditt företag har drivmedelsregel Kompletteringsregeln avgör företaget när perioden låses. Är du osäker på när just ditt företag låser perioden så kontakta ditt lönekontor.
Var gäller drivmedelskortet och för vilka inköp? Om du har ett Volvokort/Vagnparkskort gäller det för tankning och inköp av bilrelaterade produkter i Volvohandeln, hos Tanka och hos OKQ8. Vi erbjuder också kort från de andra stora drivmedelsbolagen, mer information om dessa kort hittar du här.
Hur spärrar jag mitt kort? Spärra först kortet och polisanmäl därefter förlusten. Du kommer att behöva uppge ditt kortnummer så se till att notera detta på ett säkert ställe. Sker förlusten av ditt kort under kontorstid, ring oss så spärrar vi och skickar ett nytt. Under helg och kvällstid, ring respektive drivmedelsbolag för att spärra kortet. Kontakta sedan oss nästkommande vardag via mail drivmedelskort@volvofinans.se eller telefon 08-634 93 60 så skickar vi ett nytt kort. Observera att du ej ska acceptera det ersättningskort som drivmedelsbolaget erbjuder dig.
Kontakt till respektive drivmedelsbolag: Vagnparkskort: 031-83 89 80, Shell: 0200-810 400, Statoil: 08-429 63 00, Preem: 020-450 450, OKQ8: 020-65 65 65.
|