Näringslivsenhetens nyhetsbrev oktober 2018
Visa i webbläsare
103 NY banner
154 peckas
Ny nationell konferens om kretsloppsodling och Food Tech som framtidsnäring
Den 5 december samlas aktörer från hela Sverige i Härnösand för att diskutera framtidens livsmedelsindustri. Business Sweden, Macklean, som bland annat gjort Gotlands och Västernorrlands livsmedelsstrategier, samt de nationella nätverken Refarm och Swedish Surplus Energy Collaboration, SSEC, är några av föreläsarna.
Programmet innehåller även studiebesök på Peckas Naturodlingar, Europas största kretsloppsodling för fisk och grönsaker.
Läs mer och anmäl dig till konferensen
156 DSC3343
Företagsfrukost med Sveriges ledande campingkedja
First Camp heter aktören som får chansen att bygga en ny camping på Smitingen. Företagets vd Unni Åström presenterade planerna vid oktober månads företagsfrukost. Inför ca 150 personer från näringslivet deltog på frukosten också Anders Wallner från HSB, de nya svenskarna och företagarna Ghaidaa Shibab och Fatima Ghorbani samt Logosols vd Malte Frisk.
Läs mer och anmäl dig till nästa företagsfrukost här 
151 smitingen
En av Sveriges största campingkedjor vill satsa i Härnösand
First Camp, en av Sveriges största campingkedjor, får chansen att bygga Höga Kustens nya friluftsdestination med camping och aktiviteter vid Smitingens havsbad.
– Att bygga en helt ny destination kräver stora investeringar, och vi tror verkligen på detta! För våra gäster från Sverige, Norge, Danmark och Tyskland kommer detta bli en ny favorit, säger Unni Åström, vd för First Camp.
Läs hela pressmeddelandet här
149 Inbjudan fokus2019 Sida 1
Näringslivskalender
Visste du att du kan hitta info om kommande företagsfrukostar, Fokus Företagsmässa2019 och andra aktiviteter som arrangeras för er i samlat kalendarie?
I kalendariet på harnosandsforetag.se finns aktiviteter som BizMakers events Nya perspektiv på framgång och Expertrum. Inspirationsföreläsningar med Jerry Engström, Placebrander of the Year, och Anja Pärson, samt Näringslivsvecka med Upphandlingsdag. Kolla in alla aktiviteter här
157 Main Harnosand Business SoMe wip01 v1
Filmen Mitt Härnösand - Vårt Höga Kusten
I Härnösands tillväxtstrategi står det - Den företagsamma staden med den personliga livsmiljön. Nu finns en film där vi försökt förmedla den känslan och en sida med info om vårt varumärke som vi alla äger tillsammans. Sprid gärna sidan och filmen i dina kanaler. Sidan med film och varumärke finns här.

105 facebook106 twitter107 external link