Spännande nyheter om och för besöksnäringen i Helsingborg Dela nyhesbrev  /  Webbversion
header
Hej!
Jag sitter och tittar ut genom fönstret och ser hur regnet öser ner. Sista dagarna i mars visar sig verkligen inte från den vårlika sida vi så mycket längtar efter.

I onsdags var många av oss på Travel News Forum på Clarion Hotel Sea U och det var verkligen roligt att träffa så många av er där. Och så kul att höra alla glada utrop när de tillkännagav vinnarna av Wilhelmina Skoghpriset. Ni kan läsa om alla vinnare och ta del av motiveringarna längre ner.

På lördag går vi in i vårmånaden april och påsken är i antågande. Vi vet att det är ett bra startskott på den kommande säsongen. Golfbanorna fylls med entusiastiska spelare som har längtat efter att få slå ut på första tee. Hotellen bokas på, för trots konjunkturläget vill man upptäcka och uppleva nya saker, och då kan en Svemester vara helt rätt.

När man går på Kullagatan eller på Väla så hör man många danskar och det är inte så konstigt med tanke på vad de får för sina danska kronor hos oss här i Sverige. Just nu marknadsför vi Helsingborg aktivt i Danmark med förhoppning om att det är just till oss de väljer att åka.

Avslutningsvis hoppas jag att ni alla tar chansen att bli en del av plattformen Go To Hub. Kan vi lyckas göra destinationen säljbar och hållbar de närmsta åren så både tror och hoppas jag att vi har något riktigt bra att se fram emot.

Jag önskar er alla en riktigt härlig vecka och när tiden är inne en GLAD PÅSK!


Vårhälsningar

Helena Wennerström


Ps. Du har väl läst årets första utgåva av Älska Helsingborg? Ett innehållsrikt magasin att dela ut till alla era gäster/besökare. Ds.
1767 TNF 1 1280x
Travel News Forum
I onsdags den 29 mars gästade Travel News Business forum Sea U i Helsingborg. Besöksnäringen i nordvästra Skåne var inbjuden där mingel, intressanta talare och paneldiskussioner stod på agendan. Galan leddes av reseprofilen Linda Bjernstål tillsammans med Travel News chefredaktör Viggo Cavling.
Se bilder på vinnare och talare
1754 go to hub mobil
Nu blir vi en bokningsbar destination
Arbetet med bokningsplattformen GoTo HUB är i sitt slutskede och enligt plan kommer plattformen lanseras i början av april på visithelsingborg.com. GoTo HUB erbjuder en teknisk lösning där alla på ett enkelt och effektivt sätt kan bli bokningsbara och tillgängliga digitalt.

Du som aktör kan även välja att ha bokningsplattformen på din sajt och på så vis sälja andra produkter på destinationen och få en mindre provision på den försäljning som görs på din sida. När alla säljer alla får vi till ett effektivt digitalt ekosystem. Missa inte chansen att gå med och bli en del av plattformen och nå ut på nya sätt med dina produkter.

I dagsläget har följande signerat:
Sofiero slott & slottsträdgård
Hotell Stadsparken
Lottenlund Estate
Lakritsfabriken
Travelshop AB
Hjortsby Torp – Country Living & Golf
Comfort Hotel Helsingborg
Dunkers Kulturhus
Fredriksdal museer och trädgårdar
Kärnan
Skonaren Nina

👉 Och redan nu kan du få en sneak peak på hur sidan kommer se ut. Observera att den inte är lanserad än och att det inte går att genomföra bokningar.

Vill du veta mer kontakta Anette Lindstrup eller Evelina Johnsson
Läs mer om satsningen
147 290x200
Äntligen är vårens ÄLSKA här
Ett magasin fullmatat med härlig inspiration om Helsingborg med omnejd!

Om du vill få ÄLSKA skickad till dig, meddela Frida Petri Velin

1757 HCEB 2023 1280
Helsingborg Convention & Event Bureau
Vi skulle vilja presentera Caroline, Elin och Henrik på Helsingborg Convention & Event Bureau, som är en av verksamheterna i det kommunalt ägda bolaget Helsingborg Arena & Scen.

Med bara tre anställda är det en relativt liten verksamhet som samtidigt har ett ganska stort uppdrag i staden. De värvar och säkerställer att intressanta möten och evenemang kommer till Helsingborg allt med syfte att utveckla staden som destination, skapa viktiga turistekonomiska effekter och tillväxt.


Kontakta Caroline, Elin och Henrik för mer information om vad de kan hjälpa dig med!

📧 Caroline Nilsson 
Projektledare Möten & Kongresser

📧 Elin Lindström 
Projektledare Kommunikation & Administration

📧 Henrik Gidlund 
Enhetschef/Projektledare Evenemang & Kultur
Se översikten över kommande event och möten
1x1 1755 Upplev Helsingborg
1x1
5,7 miljoner annonser!

Vårens stora kampanj är i full gång mot Halland, Småland och Göteborg. Vi går i Schibstedts olika kanaler (bl.a. Aftonbladet, SvD, Klart.se) med både digitala banners och en nativeartikel. Totalt kommer våra annonser att visas minst 5,7 miljoner gånger under mars och april månad.

I kampanjen har vi valt att bryta ut härliga klipp från en timelapse film för att visa hur fantastiskt det är i Helsingborg.

Kampanjen har tre olika budskap:
Upplev Helsingborg och en dejlig tura till kontinenten
Upplev Helsingborg och myllret vid kajkanten
Upplev Helsingborg och salta dopp i solnedgången

👉 I vår nativeartikel tipsar vi om upplevelser under våren i Helsingborg. Läs artikeln 

👉 För att se ett exempel på hur en av våra banners ser ut kan du klicka här och scrolla ner en bit på sidan.

Har du frågor om kampanjen kontakta Evelina Johnsson
640x640transp 1758 Kampanj Danmark
Velkommen til alle danskere
Sedan mitten på januari kör vi annonser mot Danmark där vi inkluderar hela Själland, Fyn och delar av Jylland. Kampanjerna visar på mycket gott resultat och har genererat över 10 000 klick till hemsidan och över 800 000 exponeringar.

Vi har gjort flera olika varianter, däribland en med erbjudande på hotell, vinterferie och ett samarbete med Kullahalvön, för att visa på vårt breda utbud med citypuls och fascinerande natur.

För första gången har visithelsingborg.com vid flera perioder haft fler danska besökare än svenska på sajten vilket är fantastiskt.

👉 Har du frågor om kampanjer mot danska sidan hör gärna av er till Evelina Johnsson



1713 Lunchevent campus
Behöver du extrapersonal?
Vi har skapat en landningssida på visithelsingborg.com som är knuten till extrajobbskampanjen som lanserades under februari. På landningssidan presenteras lediga tjänster inom besöksnäringen. Kampanjen och landningssidan marknadsförs fram till sommaren och i direktkontakt med studenter vid flertal tillfällen.

👉 Söker du extrapersonal nu och under sommaren? Ta chansen att registrera dina lediga tjänster.
Registrera möjligheten till extrajobb hos dig
Även om du inte har några lediga tjänster just nu – kan du som företag ändå finnas med på landningssidan!
Helsingborg
Logo Helsingborg
Helsingborgs stad
Linkedin
$$$open$$