|
Vi står åter inför en utmanande tid och det är svårt att sia om hur framtiden kommer att te sig. Och det gör att vi har ett ännu större behov att ta reda på hur det ser ut för er i besöksnäringen. Vad ser du som hot och möjligheter, hur når ni era kunder och hur kan vi från Visit Karlstad, Karlstads kommun bidra på bästa sätt?
Om du jobbar inom besöksnäringen i Karlstad ber vi dig ta några minuter och besvara vår enkät. Vi vill veta mer om hur din organisation marknadsför er, vad ni ser för hot och möjligheter och hur vi från Visit Karlstad, Karlstads kommun kan bidra på bästa sätt. |
|
|
|
Mikael kommer närmast från Handelskammaren Värmland och är vår nya projektledare. Han kommer med erfarenhet av stora evenemang och har under sina åtta år på Handelskammaren arbetat i nära kontakt med näringslivet, inte minst besöksnäringen. Den riktigt stora uppgiften blir att projektleda SM-veckan, men Mikael kommer också jobba med andra evenemang och möten och i nära samarbete med Cissi Östlund och Anna-Maria Jäger.
"Jag ser väldigt mycket fram emot att få arbeta tätt ihop med besöksnäringen för att göra Karlstad till en ännu mer attraktiv plats för både besökare och kommuninvånarna." Ni kommer förhoppningsvis alla att komma i kontakt med Mikael och hans positiva energi. Om inte förr så hoppas jag att ni ses på vår nästa sopplunch den 29 november. |
|
|
|
Årets besökssiffror tangerar förra året vad gäller juni, men för juli och augusti blev det sämre om vi tittar över hela spektret kommersiella gästnätter. Om vi bara tittar på hotellen så ligger det i nivå med förra årets siffror. En mer utförlig analys kommer i 2023-års rapport. |
|
|
Den 9 och 10 november går Värmlands Besöksnäringsdagar 2023 av stapeln på Scalateatern i Karlstad. Välkommen till två dagar fyllda av inspirerande föreläsningar. |
|
|
|
|
Boka in den 17:e november, då får du svaret på hur vi i Värmland kan öka vår konkurrenskraft, vår handlingskraft och vår dragningskraft. Välkommen till en dag fylld med inspiration, trendspaningar och framgångar. Tillsammans är vi kraften Värmland! |
|
|
|
|
|
|
Under hösten fortsätter marknadsföringen främst via de sociala kanalerna, men också nativeannonsering på olika webbsidor
Den 29 november bjuder vi återigen in till sopplunch och då kommer vi fokusera på 2024. Vad ser vi framför oss detta onödigt spännande år? Du kommer få en separat kallelse med möjlighet till anmälan i god tid innan träffen, men boka gärna av tiden i kalendern redan nu: 11.30-13.00.
|
|
|
|