 |
- Utökad containerplan Västerås
- Nytt månadsrekord i antal anlöp
- 30 000 kvm ny upplagsyta, Fyr-kanten i Köping
- 2 250 kvm nytt magasin, Magasin 57 Västerås
- 3 600 kvm renoverade magasin, Magasin 3 Köping
- 1 st ny Hjullastare L90
- 1 st ny Stortruck 37 ton
|
|
 |
- 2 000 kvm nya magasin, Magasin 58 Västerås
- Reviderade mål med bland annat ambitioner med ännu högre kundnöjdhet.
- Förberedelse för utökad containerhantering
- Systembyte för Order och Fartygsplanering för högre effektivitet och digitalisering
- Fortsatt rekrytering för kompetensutveckling och högre redundans
- Tillsammans med Vänerhamns intensifiera påverkansarbetet för insjöfartens förutsättningar.
|
|
|
 |
 |
Den frågan ställer sig transportföretagen och Sveriges hamnar i en artikel i Dagens samhälle. De framför vidare att isbrytning i Mälaren ligger i nationens intresse för att upprätthålla farbar infrastruktur. Hur är det ens möjligt? Jo Sjöfartsverket har omtolkat regeringens mer än 20 år gamla isbrytarförordning, och anser sig inte längre behöva bryta is i Mälaren. Det här drabbar förstås inte bara hamn och sjöfart, utan transportköpare och näringslivet i hela Mälardalen.
|
 |
|
|
|
 |
 |
Skönsång, diktläsning och lussekatter. Vad mer kan man önska sig på Lucia? |
|
|
|