|
Fantastiskt fina förutsättningar, ett intensifierat marknadsföringsarbete och en mycket lyckad världscuptävling ger fortsatt fina siffror för besöksnäringen i Ulricehamn.
Under januari månad ökade vi med drygt 20 000 besökare på vår webbsida ulricehamnsturistbyra.se. Bara under världscuphelgen hade vi 7800 besökare som var inne och kikade på vårt utbud, det är en ökning med nästa 3000 besökare jämfört med världscupen 2019. Att tävlingarna stärker vårt område och skapar ett enormt intresse råder det inga tvivel om. Det i samband med ett intensifierat marknadsföringsarbete gör att vi når en bred grupp av potentiella besökare.
Göteborg- och fortsatt också Boråsregionen är två områden där vi går starkt framåt. Det är också där vi lagt de största marknadsföringsinsatserna under året. Vi ser en ökad bokningsfrekvens hos våra boendeanläggningar, välbokade och i de flesta fall fullbokade helger på Ulricehamn Ski Center och ett Lassalyckan som sjuder av liv. Läget för våra aktörer är ändå fortsatt mycket tufft, för på grund av de rådande restriktionerna så kan man inte nyttja sitt utbud fullt ut. Men vi hoppas att resandet i närområdet och det fantastiska vintervädret håller i sig ett bra tag framöver och att fler tar tillfället i akt och besöker Ulricehamn.
Digital produktion slog väl ut under världscupen Studio Lassalyckan som vi på Näringsliv Ulricehamn var en del av och som sändes under lördagen innan sändningarna i SVT tog vid hade som mest ca 6700 tittare. Ett fantastiskt fint tillfälle för oss att lyfta utbudet i Ulricehamn men också i regionen. Med härliga bilder och inspirerande filmer hoppas vi locka till besök inte bara nu i vinter utan även framöver.
|
|
|
|
Den sitter mellan dina öron. Ett drygt kilo med över 100 miljarder nervceller som formar tankar, känslor och minnen – dina drömmar och idéer. Den är du. Ulrika Ahlqvist håller den 14 mars en inspirerande föreläsning om hjärnan, byggd på aktuell och banbrytande hjärnforskning. Ulrika har paketerat komplicerad kunskap till en energifylld föreläsning där humor och aha-upplevelser går hand i hand. Allt med avstamp i tankeväckande vetenskapligt arbete. |
|
|
|
|
Vi Landsbyggare har bjudit in Teo Härén för att ge dig inspiration den 4 mars för att lyfta blicken mot alla de möjligheter landsbygderna har att erbjuda. På landsbygden gillar vi att samarbeta och ta vara på varandras kunskap. Tillsammans gör vi det här samtalet utvecklande och gör Sveriges landsbygd till kreativitetens centrum. |
|
|
|
|
7H Kompetens främjar hållbar affärsutveckling i Sjuhärad genom välanpassade kompetensförsörjningsprogram. Företag inom Sjuhärad har möjlighet att delta i programmet utan kostnad. Som medverkande företag erbjuds man en behovsanalys av Miljöbrons team och tillgång till vår e-learning designad för att fånga upp och utveckla hållbarhetstänk och identifiera kompetensgap. |
|
|
Trots att pandemin begränsar möjligheterna till möten så har ändå ett nytt nätverk för företagen på Hester och Rönnåsen startats upp. Det hölls ett digitalt möte i veckan som var med givande diskussioner kring framförallt trafik och skyltning i området. Även Ulricehamns HR-Nätverk har haft digitalt möte i veckan. Extra viktigt med samverkan mellan HR-Cheferna i dessa pandemitider då rollen är extra utsatt.
Vill du vara med i någon av dessa eller något annat nätverk så hör gärna av dig till Näringsliv Ulricehamn. |
|
|
|
Välkommen till Sveriges ledande utbildning inom styrelsearbete – där hela 98 % av deltagarna skulle rekommendera utbildningen till en kollega.
Näringsliv Ulricehamn tillsammans med Företagarna Ulricehamn, Sparbanksfonden Ulrica och Styrelseakademien Sjuhärad ger en rabatt så du som företagare enbart investerar 8.550 kr istället för 15.900kr/deltagare. Utbildningen vänder sig till alla som är intresserade av att utvecklas inom ägar- & styrelseområdet såväl erfaren som mindre erfaren och är under två dagar. Utbildningen är digital via Zoom. |
|
|
|
|
|
Vi söker dig som brinner för utvecklingsfrågor och vill arbeta hos oss som landsbygdsutvecklare och projektsamordnare!
Rollen innebär att driva och utveckla processer som stärker relationer och skapar förutsättningar för utveckling i hela kommunen. I arbetsuppgifterna ingår även att skapa god dialog och samordning mellan näringslivet, föreningslivet och Ulricehamns kommun. |
|
|
|
|
|
|