Senaste nytt ifrån Näringsliv Ulricehamn AB Webbversion
129 NAR logo cmyk 2018
295 MatsLind RegionVast1020 199 webb
Vi arbetar med alla företag
Vi på Näringsliv Ulricehamn arbetar med alla sorters företag och branscher i hela kommunen. Allt från minsta enmansföretag till största industriföretag. En bransch som har det extra tufft just nu är dem som arbetar inom besöksnäringen. Läs om våra extra insatser nedan. På vår dialoglunch får vi träffa ett par företag som satsar inom besöksnäringen.

Camilla Palm, VD
Dialoglunch 25 maj kl. 12:30 – Tema besöksnäring
Välkommen på digital dialoglunch! Syftet med dialogluncherna är att vi vill ge företagare i Ulricehamns kommun möjlighet att träffa andra företagare, kommunala tjänstemän och politiker på ett lätt och trivsamt sätt.

Denna gång kommer ni att få träffa Leif Reinholdsson, en av initiativtagarna och eldsjälarna bakom nysatsningen på Åsundsholm Golf & Country Club. Leif kommer att berätta om beslutet att driva golfklubben vidare. Hur organisationen ser ut idag och hur de kommer att bredda verksamheten i framtiden. Ni kommer också att få träffa Lena Molander på Outdoor Support. Lenas genuina intresse för natur och friluftsliv och avsaknaden av någon som paketerade utbudet fick Lena att ta steget att starta eget.

Att naturturism och utomhusaktiviteter har fått ett enormt uppsving råder det ingen tvekan om, och att fler väljer att semestra på hemmaplan gör att kommunerna i Sjuhärad vill stärka sitt samarbete ytterligare för att bli än mer konkurrenskraftiga. Under ett års tid har man i kommunalförbundets regi tillsammans med företagare, tjänstemän och politiker arbetat fram en samverkansstrategi. En strategi som visar på hur man i framtiden vill stärka och utveckla utbudet i regionen ytterligare. Helena Haglund Turistchef sammanfattar det arbetet.

Läs mer och anmäl dig här!
292 32788866
640x640transp Ny gata - Verktygsgatan
640x640transp Hesters populära industriområde har utökats med ytterligare en gata, Verktygsgatan, där etableringarna pågår för fullt. Det finns nu möjlighet att köpa nyproducerade industrihallar. Perfekt för både privatperson och näringsidkare vare sig du söker garage, lager, förråd eller till och med kontorslokaler. Samtliga enheter kommer säljas friköpta med äganderätt medan gemensamma ytor sköts via samfällighet.
640x640transp
Fastighetsbyrån - Verktygsgatan nr 1
Mathivation
Sveriges Ingenjörer släppte nyligen en rapport som visar att trots satsningar på matematik sjunker betygen samtidigt som skillnaderna mellan barnen ökar. Samtidigt står vårt samhälle inför stora utmaningar som kommer kräva mycket kvalificerade ingenjörer. Ska det bli några nya ingenjörer behövs det unga med kunskaper i och intresse för matematik. Utan matte, inga ingenjörer.

  • Mathivation har sedan 2017 bedrivit en framgångsrik verksamhet på Stenbockskolan i Ulricehamn med stöd från Ulricehamns Näringsliv.
  • Vårt koncept bygger på att elever lär, motiverar och inspirerar yngre elever i matematik i nära samverkan med näringslivet.
  • Vi har både matematik och programmeringslektioner som tagits fram tillsammans med företag för att elever ska förstå hur matematiken kommer till nytta i näringslivet.
  • För att uppnå ett långsiktigt hållbart arbete i Ulricehamns kommun så behöver vi stärka projektet med fler samarbetspartners
  • Låter det intressant, ta gärna kontakt med Camilla Palm, VD Näringsliv Ulricehamn eller Douglas Torén, projektledare, douglas.toren@vastsvenskahandelskammaren.se
Besök - mathivation.org
640x640transp 290 Karusellannonser
Extrainsatt digital försommar kampanj
Under juni månad kommer vi att sätta in extra medel för att stärka våra besöksnäringsaktörer ytterligare. Vi satsar 50 000:- i en digital marknadsföringskampanj där vi säljer in bokningsbara boendepaket mixat med aktiviteter. Här rullar vårt utbud på aftonbladet.se, SvD.se, TV.nu, Klart.se, Blocket och Omni. Kampanjen genererar minimum 600 000 annonsvisningar dvs 6000 visningar per dag och 500 extra garantiklick.
Vi kombinerar kampanjen med sponsrade karusellannonser i våra egna sociala medier.

Kommunalförbundet kommer i sin tur genom projektet Destination Sjuhärad att satsa ytterligare 50 000:- i en digital kampanj riktat mot Skåne för att generera fler gästnätter i Sjuhärad. Här lyfter vi utbudet i hela Sjuhärad och använder vår Cykla & Vandra i Sjuhärad sida som landningsplattfrom.
 
Vi lyfter också Ulricehamn genom att annonsera i Svenska Damtidning, QX, Lantliv, Aftonbladets huvudtidning, Aftonbladet Weekend, Söndag och Senior, Expressens Sommarbilaga, Bicycling, DN:s Outdoor magasin, Naturkompaniets magasin 365, Visit Swedens upplevelseguide  mfl.
Vårt syfte är att nå ut på en bredare front till olika målgrupper som vi ser är intressanta för Ulricehamn och det utbud vi erbjuder.
www.ulricehamnsturistbyra.se
291 Elsk%c3%a5p 12
640x640transp Dekorera 14 elskåp i centrala Ulricehamn
640x640transp Cityföreningen Ulricehamn i samarbete med Kultur och Fritid, Ulricehamns kommun, ska dekorera 14 elskåp i centrala Ulricehamn med gamla bilder och konst. Dessa elskåp finns bland annat nere vid kallbadhuset, Ulricaparken, Hotell Bogesund, på gågatan och vid kyrkan.

Det var i samband med arbetet med visionen för Ulricehamns centrum som tanken dök upp om att försköna gamla och slitna elskåp. Ulricehamns energi och Kultur och Fritid var inte sena med haka på idén. 7 av skåpen ska få gamla kulturella foton och 7 st ska få konst.

Nu söker vi därför konstnärer, gammal som ung! Skicka in ditt bidrag till info@citfyforeningen.se senast den 6 juni. Du måste ha gjort bilden själva. 
640x640transp
info@citfyforeningen.se
129 NAR logo cmyk 2018
Click to visit us on Facebook
Click to visit us on LinkedIn
Click to visit us our homepage
Prenumerera | Avanmälan
$$$open$$