Onsdag 29 januari kl 10.00-11.30
Turistrådet Online
Så påverkar du kunden till köp
Hur väcker du intresse och skapar förtroende för ditt boende, din restaurang, din tjänst eller produkterna i din butik innan kunden ens överväger ett köp? Forskning visar att det vi möter innan ett beslut påverkar vårt sätt att tänka och de val vi gör. Med hjälp av strategisk för-påverkan kan du inspirera och guida besökare redan i de första stegen av deras kundresa.
I denna upplaga av Turistrådet Online får du praktiska verktyg och insikter om hur du kan skapa engagemang, stärka kundrelationer och driva försäljning.
Programmet gästas av Riki Dackén, försäljningsexpert och föreläsare vid IHM Business School, som pratar om konsten att förbereda kunden med subtil påverkan och vikten av att skapa intresse och bygga varaktiga intryck redan tidigt i kundresan. I programmet medverkar även Agnetha Björnsdotter Berglund från Kullans Lycka, Camilla Danielsson från Känn Trädgården och Nils Torring från Radisson Blu Scandinavia som delar exempel från sina verksamheter.
Programledare: Linda Sturk
Webinariet ges digitalt och är kostnadsfritt, och riktar sig till dig som är verksam inom besöksnäringen.
Välkommen till 90 minuter livesändning med Turistrådet Västsverige!
Turistrådet Online är en seminarieserie av Turistrådet Västsverige som tar upp olika frågor och ämnen som är aktuella för besöksnäringen. Seminarierna sker digitalt och varar i ca 90 minuter. Du får lyssna till föreläsningar av inspirerande talare och intervjuer med olika företagare i regionen.
Anmäl dig här
Anmäl dig genom att fylla i formuläret nedan. Du kommer att få en bekräftelse till den
e-postadress du anger. Titta i skräpposten om du inte hittar den i din inkorg.
Företag/Verksamhet
Förnamn
Efternamn
E-post
Mobilnummer
Jag accepterar lagring
Härmed tillåter jag att ni lagrar mina personliga uppgifter ovan tills detta eventet är genomfört.
SKICKA ANMÄLAN
Turistrådet Västsverige är Västra Götalandsregionens helägda bolag för besöksnäringsfrågor. Vårt uppdrag är att utveckla och marknadsföra Västsverige (Västra Götalands län) som destination.
Läs mer om oss
här