Torsdag 6 februari 08.30-11.30
Turistrådet Utbildning
Så kan medarbetardriven försäljning och värdskap lyfta din försäljning
Vill du stärka ditt team och skapa en positiv påverkan på både lönsamhet och kundupplevelse? I den här grundläggande utbildningen vill vi inspirera dig med framgångsrika exempel och visa på effekten det kan ha på verksamheten. Utbildningen bygger på samma modell som presenterades i förra årets utbildning som gavs på våren, denna gång med fokus på inspiration kring hur andra lyckats med metoden och exempel på konkreta resultat och effekter som arbetssättet kan ge.
Konkurrensen på en utmanande marknad, präglad av säsongsvariationer och höga råvarukostnader, ställer krav på att varje gästbesök tas tillvara på bästa sätt. Detta uppnås genom ett starkt värdskap och genom att nyttja smarta och strategiskt planerade möjligheter till merförsäljning. Den viktigaste tillgången för din verksamhet är medarbetarna.
I den här grundläggande utbildningen tittar vi närmare på hur medarbetarnas engagemang och samarbetet med ledningen kan öka merförsäljningen och utveckla verksamheten på ett effektivt sätt.
Under utbildningen går vi igenom
- Komponenter som behöver finnas på plats för att kunna arbeta aktivt med konceptet medarbetardriven merförsäljning och värdskap.
- Framgångsfaktorer utifrån tre vinklar - Vi utforskar hur ledarskap, medarbetarskap och verksamhet hänger ihop och skapar ett vinnande koncept tillsammans.
- Exempel från olika verksamheter som framgångsrikt implementerat konceptet med olika syften.
- Kraften och effekterna på en verksamhet – om hur medarbetardriven merförsäljning påverkar lönsamhet, kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och den operativa utvecklingen av verksamheten.
Utbildningen ges digitalt och innehåller både teori och praktiska moment på grundläggande nivå, inklusive interaktiva övningar och en digital idéstuga där du kan applicera konceptet på din egen verksamhet.
Föreläsare: Marcus Danielsson och Eva Tobisson från Hospitality Insights AB
För vem: Utbildningen riktar sig till dig som är verksamhetsledare på en boendeanläggning eller en restaurangverksamhet i Västsverige och som vill lära dig grunderna i medarbetardriven försäljning och värdskap.
Deltog du i förra årets utbildning med samma tema så kan det vara värt att veta att årets upplaga bygger på samma modell som presenterades förra året, men nu har mer tyngd på inspiration kring hur andra gjort genom att använda metoden och hur man kan mäta effekterna på olika sätt.
Anmälan: senast 4 februari via formuläret nedan. Kostnad: Turistrådet Västsverige bekostar utbildningen.
Vid frågor: Kontakta turistradet@vastsverige.com Varmt välkommen! Turistrådet Västsverige
|