Onsdag 23 april kl 10.00-11.30
Turistrådet Online
Så lyckas du i sociala medier
: Rätt kanal och strategi för ditt syfte, mål och målgrupp
I den här upplagan av Turistrådet Online gästas programmet av Cecilia Victoria Kärrberg från Digitalsnack som uppdaterar dig om hur de olika social media kanalerna har utvecklats under den senaste tiden, och vilka kanaler och strategier som fungerar bäst för att maximera engagemang, räckvidd, klick och följarantal. Vi tar även upp skillnaden mellan organiskt innehåll, sponsrade inlägg och annonser, och tipsar om när du ska använda vad för att få bästa möjliga resultat.
Jennie Lund från Turistrådet Västsverige delar exempel om vad som fungerar bra i Västsveriges kanaler. Karolina Martinson från Algblomman, Linus Bergström från Ragnerud Vandringsdestination och Daniel Andersson från Nääs Fabriker inspirerar med konkreta exempel och tips på hur de skapar engagemang och reslust till sina destinationer.
Programledare: Linda Sturk
Webinariet ges digitalt och är kostnadsfritt, och riktar sig till dig som är verksam inom besöksnäringen.
Välkommen till 90 minuter livesändning med Turistrådet Västsverige!
Turistrådet Online är en seminarieserie av Turistrådet Västsverige som tar upp olika frågor och ämnen som är aktuella för besöksnäringen. Seminarierna sker digitalt och varar i ca 90 minuter. Du får lyssna till föreläsningar av inspirerande talare och intervjuer med olika företagare i regionen.
Anmäl dig här
Anmäl dig genom att fylla i formuläret nedan.
Du kommer att få en bekräftelse till den
e-postadress du anger.
Titta i skräpposten om du inte hittar den i din inkorg.
Företag/Verksamhet
Förnamn
Efternamn
E-post
Mobilnummer
Jag accepterar lagring
Härmed tillåter jag att ni lagrar mina personliga uppgifter ovan tills detta eventet är genomfört.
SKICKA ANMÄLAN
Turistrådet Västsverige är Västra Götalandsregionens helägda bolag för besöksnäringsfrågor. Vårt uppdrag är att utveckla och marknadsföra Västsverige (Västra Götalands län) som destination.
Läs mer om oss
här