Enheten för undervisningsstöd |
|
|
|
|
Foto: Vipul Jha från Unsplash.com.
Det AI-baserade chattverktyget ”ChatGPT” har fått stor uppmärksamhet den senaste tiden då det på kommando kan generera svar på frågor och sätta ihop välformulerade resonemang, även i akademiska sammanhang. Hur påverkar verktyget dig i din roll som undervisande personal eller administratör?
Nu finns en ny landningssida om AI i undervisningen där du hittar konkreta tips, artiklar, länkar och webbinarier på temat artificiell intelligens (AI) i undervisningen vid Lunds universitet. Där kan du till exempel läsa mer om utmaningar och möjligheter med AI men även information om att källkritik och referenshantering blir allt viktigare.
Missa inte våra två kommande webbinarier:- 10 februari kl. 13-15: Handling the impact of AI tools – Educational possibilities
- 14 februari kl. 10-12: Handling the impact of AI tools – Technical aspects
|
|
|
|
|
Foto: Deepmind, Domhnall Malone från Unsplash.com
What are AI writing tools and how do they affect our assessments? Three main options for considering AI writing tools in assessment are: 1. to ban their use, 2. to assume that they may be used, and set tasks which incorporate them or 3. require them to be used – to fully incorporate the tools in the assessment. Continue reading and get concrete examples on this current topic!
|
|
|
|
|
Foto: Daniel Falcao från Unsplash.com.
Do you want to know more about the Artificial Intelligence (AI) tool ChatGPT and its educational possibilities at Lund University? Join us in Zoom for a webinar on how we can use AI in our teaching to help students learn better and how we can assess in a secure and fair manner.
Friday 10 February at 13:00-15:00 in Zoom. |
|
|
|
Foto: Deepmind, Khyati Trehan från Unsplash.com.
Do you want to know more about the Artificial Intelligence (AI) tool ChatGPT and its technical aspects at Lund University? Join us in Zoom for a webinar on technical limitations and possibilities with the AI-technology in relation to student learning, and fair and secure assessment.
Tuesday 14 February at 10:00-12:00 in Zoom. |
|
|
|
|
Foto: ConvertKit från Unsplash.com.
I kursen som ges 21 februari (på plats) och 1 mars (i Zoom) får du lära dig vad en podd är och hur du förbereder och kommer igång med din podd. Du behöver inga andra förkunskaper än nyfikenhet! Under två timmar får du bland annat lära dig: Hur använder jag poddar i undervisningen? Vilket format ska podden ha? Vilken teknik krävs? Vad ska podden handla om? Behöver jag musik eller inte? Vad är Creative Commons? Hur publicerar jag podden? Hur når jag ut med min podd på bästa sätt?
Anmäl dig via mejl till: urban.goranson@med.lu.se |
|
|
|
|
Welcome to a short workshop series to critically review the use of digital tools in teaching!
This short workshop series is designed for directors of study, programme leaders and directors, or anyone involved in the design of first or second cycle courses at Lund University. The series is designed to be easy for busy colleagues to participate in. The material for the series is mostly online. There will be three face to face workshops in March and April 2023. |
|
|
|
|
Är du nyfiken på verktygen Padlet, Mentimeter eller Studio? Passa på att gå en kortare kurs och vässa dina digitala kunskaper ytterligare. Klicka på länken nedanför för att ta del av aktuella digitala workshops och utbildningar under vårterminen:
Gå till kalendariet på education.lu.se |
|
|
|
Föredrar du guider istället för att gå en kurs? Visste du att alla våra guider finns samlade under ingången Hjälp i menyn i Canvas? Börja med guiden Online vid LU som är en väg in till alla andra guider i Canvas. Våra guider uppdateras kontinuerligt och du kan ta del av dem när du vill.
Gå till kursen Online vid LU – canvas.education.lu.se |
|
|
|
|