|
Do you want this kind of information from Mälarhamnar in English
Nu avgår det första fartyget mellan Västerås och Norviks hamnar - ett nyhistoriskt ögonblick. Reederi Deymann tillsammans med Barge Transport Sweden drar igång trafikering på Mälaren. Konceptet med fartygstyp och rutt är godkänd. Jungfruturen beräknas ske under vecka 20. Reederei Deymann har lång erfarenhet av IVV-trafikering i Europa med tillgång till 38 stycken fartyg och är idag ett av Tysklands största i branschen.
"Detta besked kommer mycket lägligt i tider av fortsatta klimat- och kapacitetsutmaningar. Godstrafik på Mälaren avlastar väg- och järnvägsnätet i Mälardalsregionen och genererar samtidigt positiva effekter för att minska utsläppen av CO2. Vi är enormt stolta över att få vara en del av detta" säger Mälarhamnar ABs VD Carola Alzén.
Var med och skapa historia och ta tillfället i akt att göra ett medvetet klimatval val för era import-, export- och regionala godsflöden.
Läs mer om Reederi Deymann här Läs mer om Barge Transport Sweden här |
|
|
|
|
Hamnarna i Västerås och Köping rustas och utvecklas för att kunna ta emot större fartyg och högre godsvolymer. Magasin, upplagsytor och maskinpark är under ständig modernisering. Utvecklingen av Västerås hamn och Köpings hamn är en del av Mälarprojektet, ett av Sveriges största sjöfartsprojekt. |
|
|
|
Vi hanterar samtliga godssegment och erbjuder upplagsytor och magasin för kortare och längre mellanlagring. Tillsammans med vår höga servicenivå kan vi hitta kundanpassade och kostnadseffektiva lösningar som gör dig mer konkurrensmässig på din marknad. |
|
|
|
|