|
Webbversion |
|
|
 |
Att ha tillgång till el är en självklarhet för de flesta av oss, men det är inte alltid helt enkelt att förstå vad man faktiskt betalar för. Är du en av dom som har sneglat på elnätsfakturan och tänkt: vad får jag för pengarna? Då ska du läsa vidare!
Med hjälp av elnätsavgiften transporterar vi elen hem till dig, och ser till att du har el när du lagar mat, värmer huset och duschar. Men du får faktiskt mycket mer än så för pengarna. I avgiften ingår även underhåll, förstärkning och utbyggnad av elnätet, beredskap under dygnets alla timmar, en av energibranschens bästa kundservice, mätning och mycket mer. |
|
|
|
 |
Vi arbetar just nu med att underhålla alla våra nätstationer i Älta. Under arbetet ser vi till att allt fungerar som det ska, samtidigt som vi förebygger framtida fel. På så sätt minskar vi risken för oplanerade strömavbrott, förlänger livslängden på våra anläggningar och förbereder elnätet för framtidens behov.
Underhållsarbetet pågår mellan 5 maj och 18 juni 2025. Under den perioden kan kortare strömavbrott förekomma. Berörda kunder informeras via Kivra eller post. |
|
|
Vi vill bara påminna om att det nu är låglasttid dygnet runt till och med sista oktober. Du kan alltså tvätta, laga mat och dammsuga precis när du vill – bara du inte gör det samtidigt, för då blir effektavgiften hög. Sprid ut ditt elanvändande under hela dagen och njut av låglasttiden. |
|
 |
 |
Just nu är det många som hör av sig till vår kundservice och undrar var man hittar sitt anläggnings-ID.
Det hittar du på Mina sidor samt på din faktura. Ett anläggnings-ID består alltid av 18 siffror och är unikt för varje anläggning. |
 |
|
|
|
|
|